Komentarze: 0
W branży bankowej coraz częściej stosuje się typowo marketingowe chwyty do niedawna zupełnie obce tej dziedzinie przedsiębiorczości. Marketingowcy i specjaliści od reklamy przyznają, że zwiększająca się konkurencja – głównie ze strony parabanków i banków internetowych – zmusza wielkich graczy polskiego rynku do sięgania po takie rozwiązania, które do tej pory stosowane były raczej w działalności sprzedażowej. Jednym z takich chwytów są zwykłe promocje.
Zwabić klienta
Ich zadanie jest bardzo proste: zainteresować klienta tą konkretną ofertą i zachęcić go do tego, aby z niej skorzystał. Nie ma tu znaczenia, czy chodzi o założenie konta rozliczeniowego, oszczędnościowego lub lokatowego, założenie rachunku inwestycyjnego, zaciągnięcie pożyczki lub wydanie karty kredytowej. W przypadku każdego bankowego instrumentu zasada działania jest identyczna: klient powinien z danej usługi skorzystać, a zachęcić ma go do tego dana promocja. Może mieć ona przeróżną formę, ale i różny przebieg. W niektórych przypadkach, aby z niej skorzystać, trzeba najpierw założyć konto w tym konkretnym banku; w innym konieczne jest wpłacenie jakiegoś kapitału; jeszcze w innym promocja wymaga zaangażowania do samego klienta (musi np. sprowadzić do banku określoną liczbę zainteresowanych ofertą osób). Co ciekawe, promocje bankowe okazują się w ogromnej liczbie przypadków korzystne dla klienta – a na wielu może on nawet zwyczajnie zarabiać bez ponoszenia żadnych kosztów.
Ale czym?
Wspomniane wyżej formy bankowych promocji to między innymi: wypłacenie klientowi określonej sumy pieniędzy po spełnieniu jakichś warunków; podarowanie urządzeń i gadżetów elektronicznych; obniżenie oprocentowania kredytu; zwiększenie oprocentowania lokaty; nowością są darmowe bilety do kina za założenie konta oraz darmowe doładowania konta telefonicznego (w określonej sieci). Banki wręcz prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych propozycji, aby oferować klientom najlepsze promocje bankowe. Niestety często się okazuje, że korzystać z nich mogą jedynie nowe osoby: dla stałych klientów, nawet jeśli współpracują z bankiem przez wiele lat i mają w nim założonych nawet kilka kont, w tym kredytowych, banki bardzo rzadko oferują możliwość skorzystania z takich profitów. W podobnych sytuacjach – jeśli chcemy skorzystać z promocji – konieczne jest... zlikwidowanie posiadanych w banku produktów finansowych, wypowiedzenie umów i zawarcie ich po raz drugi, ale już jako nowy klient.